Kako aktivirati e-osobnu putem mobitela: Korak po korak vodič

Kako Aktivirati E Osobnu Preko Mobitela

Kako Aktivirati E Osobnu Preko Mobitela

Ako ste ikada imali potrebu za aktiviranjem svoje e-osobne putem mobilnog telefona, sigurno ste se pitali kako to učiniti. U ovom korak po korak vodiču objasnit ćemo vam postupak aktivacije e-osobne putem mobilnog telefona, kako biste mogli s lakoćom pristupiti svojim osobnim dokumentima.

Prvi korak u aktivaciji e-osobne putem mobitela je preuzimanje i instalacija potrebne mobilne aplikacije. To je najčešće aplikacija koju pruža vaše nadležno tijelo u kojem ste izdali svoju e-osobnu. Nakon što ste preuzeli aplikaciju, instalirajte je na svoj mobilni telefon i otvorite je.

Nakon što ste otvorili aplikaciju, bit ćete upitani da unesete svoje osobne podatke kao što su ime, prezime, OIB i datum rođenja. Nakon unosa tih podataka, kliknite na gumb “aktiviraj” ili sličan gumb kako biste započeli aktivacijski proces.

Proces aktivacije e-osobne putem mobitela može varirati ovisno o aplikaciji koju koristite, ali uglavnom uključuje slanje verifikacijskog koda na vaš mobilni telefon. Kada primate verifikacijski kod, unesite ga u aplikaciju kako biste potvrdili svoj identitet.

Nakon što ste unijeli verifikacijski kod, vaša e-osobna je uspješno aktivirana putem mobilnog telefona. Sada možete pristupiti svojim osobnim dokumentima i koristiti sve prednosti e-osobne putem svog mobilnog telefona.

Kako aktivirati e-osobnu putem mobitela: 8 koraka

Ako želite aktivirati svoju e-osobnu putem svog mobilnog uređaja, slijedite ove korake:

  1. Sigurno se povežite na internet putem mobilne mreže ili Wi-Fi mreže.
  2. Otvorite mobilnu aplikaciju za e-osobnu koju želite koristiti. Preuzmite je iz trgovine aplikacija na svom mobilnom uređaju, ako je još nemate.
  3. Prihvatite uvjete korištenja i odaberite način prijave (primjerice, putem korisničkog imena i lozinke, putem digitalnog certifikata i sl.).
  4. Kliknite na gumb “Aktiviraj e-osobnu” ili slično.
  5. Unesite svoje osobne podatke poput OIB-a, datuma rođenja i sl., kako biste potvrdili vaš identitet.
  6. Ako koristite digitalni certifikat, spojite svoj mobilni uređaj s čitačem smart kartica i unesite PIN za certifikat.
  7. Ako je sve ispravno uneseno, aplikacija će izdati vam aktivacijski kod koji ćete dobiti putem SMS poruke ili druge metode.
  8. Unesite aktivacijski kod u aplikaciju kako biste dovršili proces aktivacije.

Nakon završetka ovih koraka, vaša e-osobna putem mobitela će biti uspješno aktivirana i spremna za korištenje.

Korak 1: Preuzimanje aplikacije

Prvi korak u aktiviranju e-osobne putem mobilnog telefona je preuzimanje aplikacije koja omogućava pristup elektroničkoj osobnoj iskaznici. Ova aplikacija je dostupna za android i iOS operativne sustave i može se preuzeti putem Google Play Store-a za android uređaje i putem App Store-a za iOS uređaje.

You might be interested:  Kako Saznati Oib Druge Osobe

Da biste preuzeli aplikaciju, slijedite ove korake:

  1. Otvorite Google Play Store ili App Store na svom mobilnom uređaju.

  2. Pronađite tražilicu na stranici i upišite naziv aplikacije “e-osobna”.

  3. Odaberite aplikaciju “e-osobna” iz rezultata pretrage.

  4. Kliknite na gumb “Preuzmi” ili “Instaliraj” kako biste započeli s preuzimanjem aplikacije.

  5. Pričekajte da se aplikacija preuzme i instalira na vaš mobilni uređaj. Ovisno o brzini internet veze, proces preuzimanja može potrajati nekoliko minuta.

Nakon što ste uspješno preuzeli i instalirali aplikaciju “e-osobna”, možete započeti s postupkom aktivacije svoje e-osobne putem mobilnog telefona.

Korak 2: Instalacija aplikacije

Korak 2: Instalacija aplikacije

Za aktivaciju e-osobne putem mobitela, morate instalirati aplikaciju koja vam omogućuje pristup e-usluzi putem mobitela. Ova aplikacija je dostupna za preuzimanje na vašem mobilnom uređaju.

Koraci za instalaciju aplikacije:

  1. Otvorite trgovinu aplikacija na svom mobilnom uređaju (Google Play, App Store, itd.).
  2. Pretražite “e-osobna” ili ime specifične aplikacije koju trebate preuzeti.
  3. Kliknite na aplikaciju koja vam se prikazuje u rezultatima pretrage.
  4. Kliknite na gumb “Instaliraj” kako biste započeli preuzimanje i instalaciju aplikacije.
  5. Kada je preuzimanje završeno, otvorite aplikaciju.
  6. Slijedite upute na zaslonu kako biste postavili aplikaciju i pristupili e-usluzi.

Nakon što uspješno instalirate aplikaciju, moći ćete koristiti svoj mobilni uređaj za pristup e-osobnoj putem mobitela i obavljati razne operacije, kao što su elektronsko potpisivanje dokumenata i pristup podacima.

Korak 3: Priprema osobnih podataka

  • Identifikacija: Pripremite važeću osobnu iskaznicu ili putovnicu kako biste potvrdili vašu identifikaciju prilikom aktivacije e-osobne iskaznice putem mobitela.
  • Broj mobitela: Osigurajte se da imate pristup mobilnom telefonu koji je povezan s vašom e-osobnom iskaznicom. Na taj broj mobitela bit će vam poslan verifikacijski kod koji će biti potreban prilikom aktivacije.
  • Lozinka: Pripremite jaku i sigurnu lozinku koju ćete koristiti za pristup vašoj e-osobnoj iskaznici putem mobitela. Lozinka zahtijeva kombinaciju malih i velikih slova, brojeva i posebnih znakova kako bi bila sigurna.
  • Adresa e-pošte: Ako niste već unijeli svoju adresu e-pošte prilikom izdavanja e-osobne iskaznice, pripremite valjanu adresu e-pošte koju ćete vezati uz vašu e-osobnu iskaznicu.

Priprema ovih osobnih podataka bit će ključna za glatku aktivaciju e-osobne iskaznice putem mobitela. Ako već imate sve navedene podatke pri ruci, bit ćete spremni za sljedeći korak u ovom postupku.

Korak 4: Verifikacija broja mobitela

Za aktivaciju e-osobne putem mobitela, potrebno je provesti verifikaciju broja mobitela kako bi se osiguralo da je uneseni broj ispravan i da pripada korisniku.

  1. Na ekranu će se prikazati polje za unošenje broja mobitela.
  2. Unesite svoj broj mobitela u predviđeno polje.
  3. Provjerite jesu li svi uneseni brojevi točni i pritisnite gumb “Potvrdi”.
  4. Nakon što pritisnete gumb “Potvrdi”, na vaš broj mobitela će biti poslan jednokratni kod putem SMS poruke.
  5. Unesite primljeni jednokratni kod u polje koje će se prikazati na ekranu i pritisnite gumb “Potvrdi kod”.
  6. Ako ste unijeli ispravan kod, vaš broj mobitela bit će verificiran i moći ćete nastaviti s aktivacijom e-osobne.

Važno je osigurati da broj mobitela koji ste unijeli pripada vama kako biste mogli pristupiti svim funkcijama i mogućnostima aplikacije e-osobna.

You might be interested:  Kako Vratiti Vlažnost Rodnice

Korak 5: Odabir sigurnosnog pitanja

Kada aktivirate svoju e-osobnu putem mobitela, trebat ćete odabrati sigurnosno pitanje kako biste zaštitili pristup svom računu. Sigurnosno pitanje pomaže vam povratiti pristup vašem računu u slučaju da zaboravite svoju lozinku ili se zaključate. Ovdje su koraci za odabir sigurnosnog pitanja:

  1. Otvorite aplikaciju e-osobne na svom mobilnom uređaju.
  2. Prijavite se na svoj račun pomoću korisničkog imena i lozinke.
  3. Nakon što se prijavite, otvorit će vam se korisnički panel.
  4. Pronađite postavke računa ili sigurnosne postavke.
  5. U postavkama potražite opciju “Sigurnosno pitanje” ili sličnu naznačenu opciju.
  6. Kliknite na tu opciju kako biste odabrali sigurnosno pitanje.
  7. Prikazat će vam se popis predefiniranih sigurnosnih pitanja.
  8. Odaberite jedno od sigurnosnih pitanja s popisa ili unesite vlastito pitanje.
  9. Unesite odgovor na sigurnosno pitanje.
  10. Spremite promjene i izvršite izlaz iz postavki računa.

Nakon što ste odabrali sigurnosno pitanje, bit ćete ga upitani prilikom vraćanja pristupa svom računu. Važno je odabrati sigurnosno pitanje na koje samo vi znate odgovor i kojeg se možete lako sjetiti.

Korak 6: Postavljanje PIN-a

Kada ste uspješno aktivirali e-osobnu putem mobitela, sljedeći korak je postavljanje PIN-a. PIN služi kao sigurnosna mjera koja štiti vašu e-osobnu iskaznicu od neovlaštenog pristupa.

  1. Na mobitelu, otvorite aplikaciju e-osobna.
  2. Odaberite opciju “Postavljanje PIN-a” ili sličnu opciju koja vam omogućuje promjenu PIN-a.
  3. Unesite trenutni PIN ako već imate postavljeni PIN. Ako nemate postavljeni PIN, preskočite ovaj korak.
  4. Unesite novi PIN koji želite postaviti. PIN može biti sastavljen od četiri do šest znamenki.
  5. Potvrdite novi PIN tako da ga ponovno unesete.
  6. Spremite novi PIN.

Uvijek pripazite da odaberete siguran PIN koji će biti teško pogoditi. Izaberite PIN koji ne koristite za druge svrhe i koji neće biti lako povezati s vašim osobnim podacima.

Važne napomene:
Ne dijelite svoj PIN s drugima. Čuvajte ga tajnim i sigurnim.
Ako zaboravite svoj PIN, možete ga resetirati putem postupka opisanog u aplikaciji.

Nakon što uspješno postavite PIN, e-osobna će biti spremna za korištenje. Moći ćete pristupiti svojim podacima, provjeriti svoj identitet i obavljati različite administrativne poslove putem svoje e-osobne iskaznice.

Korak 7: Proces aktivacije

Proces aktivacije vaše e-osobne putem mobilnog uređaja može biti učinjen vrlo jednostavno i brzo. Slijedite ove korake kako biste uspješno aktivirali e-osobnu putem mobitela:

Korak 7.1: Preuzimanje aplikacije

  • Posjetite službenu mobilnu trgovinu (Google Play Store ili Apple App Store) s vašim Android ili iOS mobilnim uređajem.
  • U pretraživaču trgovine upišite “e-osobna” ili “e-identifikacija” i pritisnite traži.
  • Pronađite službenu aplikaciju “e-osobna” ili “e-identifikacija” koju je izdao vaša vlada.
  • Kliknite na gumb “Preuzmi” kako biste instalirali aplikaciju na vaš mobilni uređaj.

Korak 7.2: Kreiranje korisničkog računa

  1. Otvorite aplikaciju “e-osobna” ili “e-identifikacija” na vašem mobilnom uređaju.
  2. Odaberite opciju “Stvori novi korisnički račun” ili slično.
  3. Unesite tražene podatke za registraciju, kao što su vaše ime, prezime, datum rođenja i druge identifikacijske informacije.
  4. Kliknite na gumb “Potvrdi” kako biste dovršili proces registracije i stvorili svoj korisnički račun.
You might be interested:  Priče Iz Davnine Kako Je Potjeh Tražio Istinu

Korak 7.3: Povezivanje e-osobne putem mobitela

  • Otvorite aplikaciju “e-osobna” ili “e-identifikacija” na vašem mobilnom uređaju.
  • Unesite vaše korisničko ime i lozinku kako biste se prijavili u svoj korisnički račun.
  • Nakon prijave, aplikacija će tražiti dopuštenje za povezivanje s vašom e-osobnom ispravom.
  • Dopustite pristup aplikaciji za povezivanje s vašom e-osobnom putem mobitela.

Nakon što uspješno završite proces aktivacije, moći ćete koristiti svoju e-osobnu putem mobilnog uređaja kako biste pristupili raznim uslugama i dokazali svoj identitet online.

Korak 8: Testiranje i provjera funkcionalnosti

Testiranje i provjera funkcionalnosti su neophodni koraci kako biste bili sigurni da je proces aktivacije e-osobne ispravno izvršen. Evo nekoliko koraka koje možete poduzeti za testiranje i provjeru funkcionalnosti:

  1. Provjerite povezanost s internetom: Prije nego što započnete testiranje, osigurajte se da imate stabilnu vezu s internetom kako biste mogli pristupiti odgovarajućoj web stranici ili aplikaciji.
  2. Provjerite ispravnost podataka: Provjerite jesu li svi podaci koje ste unijeli tijekom postupka aktivacije e-osobne ispravni. To uključuje vaše osobne podatke, broj osobne iskaznice i aktivacijski kod.
  3. Pokušajte ponovno: Ako se suočite s bilo kakvim greškama ili problemima tijekom postupka aktivacije, pokušajte ponovno. Ponekad se greške mogu dogoditi zbog privremenih tehničkih problema.
  4. Provjerite e-osobnu putem mobitela: Nakon što ste dovršili postupak aktivacije, provjerite jeste li uspješno aktivirali e-osobnu putem mobitela. Pokušajte se prijaviti na svoj korisnički račun i pristupiti e-osobnoj putem mobilne aplikacije ili web stranice.
  5. Testirajte funkcionalnosti: Testirajte različite funkcionalnosti e-osobne putem mobitela. To može uključivati provjeru i ažuriranje osobnih podataka, praćenje transakcija, pregledavanje dokumenata i ostale funkcije koje su vam dostupne.
  6. Kontaktirajte podršku: Ako naiđete na probleme ili imate pitanja tijekom testiranja i provjere funkcionalnosti, obratite se podršci za korisnike. Oni će vam pružiti potrebnu pomoć i rješenje za vaše probleme.

Nakon što uspješno testirate i provjerite funkcionalnosti e-osobne putem mobitela, bit ćete spremni iskoristiti sve pogodnosti koje vam ova usluga pruža. Uživajte u jednostavnijem pristupu i upravljanju svojim osobnim dokumentima putem svog mobilnog uređaja!

FAQ:

Kako mogu aktivirati e-osobnu putem svog mobitela?

Za aktivaciju e-osobne putem mobilnog uređaja trebate preuzeti aplikaciju Hrvatske pošte i pratiti upute za registraciju i aktivaciju.

Koje su prednosti aktiviranja e-osobne putem mobilnog uređaja?

Prednosti aktiviranja e-osobne putem mobilnog uređaja su brz i jednostavan pristup e-osobnoj, mogućnost potpisivanja dokumenata elektroničkim potpisom i mobitela te praćenje statusa podnesenih zahtjeva.

Koje su sigurnosne mjere prilikom aktivacije e-osobne putem mobitela?

Prilikom aktivacije e-osobne putem mobitela, potrebno je unijeti svoj OIB, osobnu identifikacijsku brojku (PIN) i lozinku. Također, nakon svake aktivnosti s e-osobnom, preporučuje se odjaviti se kako bi se osigurala sigurnost podataka.

Što trebam učiniti ako se ne mogu aktivirati e-osobnu putem mobilnog uređaja?

Ako imate problema prilikom aktiviranja e-osobne putem mobilnog uređaja, preporučuje se provjeriti je li vaš mobilni uređaj podržan, osigurati da imate pristup internetu i kontaktirati tehničku podršku za pomoć.

Koje druge usluge mogu koristiti putem e-osobne aktivirane putem mobitela?

Pored pristupa e-osobnoj, korisnici e-osobne aktivirane putem mobitela mogu koristiti usluge kao što su elektronički potpisivanje dokumenata, provjera statusa podnesenih zahtjeva, upravljanje digitalnim identitetom i mnoge druge.