18. tjedan trudnoće – koji mjesec trudnoće?

18 Tjedan Trudnoće Koji Je To Mjesec

18 Tjedan Trudnoće Koji Je To Mjesec

Osamnaesti tjedan trudnoće obilježava početak petog mjeseca trudnoće. U ovoj fazi trudnoće, vaše tijelo prolazi kroz mnoge promjene kako bi se prilagodilo rastućem djetetu. Ovaj period trudnoće također predstavlja presudnu fazu u razvoju fetusa, jer se većina organa i sustava u tijelu razvija i počinje funkcionirati.

Tijekom 18. tjedna trudnoće, možda ćete primijetiti povećanje svog trbuha, jer fetus raste brže i postaje sve veći. Također ćete moći osjetiti pokrete djeteta – prve nježne udarce ili trzaje. Ovo su važni trenuci koji će vam pomoći da se povežete s djetetom i shvatite da stvarno nosite malog čovjeka u sebi.

U ovom vremenu trudnoće, važno je nastaviti s pravilnom prehranom i tjelovježbom kako biste se osigurali da vaše tijelo dobiva sve potrebne hranjive tvari i održavate se u dobroj fizičkoj kondiciji. Stručnjaci također preporučuju redovite posjete liječniku kako bi pratili razvoj fetusa i rješavali bilo kakve brige ili pitanja koje možete imati.

Contents

Što se događa u 18. tjednu trudnoće?

U 18. tjednu trudnoće vaša beba nastavlja brzo rasti i razvijati se. Evo što možete očekivati u ovom tjednu trudnoće:

  • Vaša bebina koža postaje sve gušća i počinje proizvoditi sloj masnoće koji će je štititi u maternici.
  • Bebine kosti i mišići se razvijaju i postaju jači.
  • Beba se još uvijek kreće puno, ali sada je veća i snažnija pa ćete možda osjetiti snažnije udarce.
  • Slušalice koje će beba koristiti za slušanje zvukova izvana polako se razvijaju.

Vaše tijelo također prolazi kroz neke promjene u 18. tjednu trudnoće:

  • Možda ćete primijetiti da vam je kosa gušća i sjajnija, što je rezultat promjena u hormonalnoj ravnoteži.
  • Grudi se mogu povećati i postati osjetljivije jer se pripremaju za dojenje.
  • Moguće je da imate više energije i manje mučnine nego u prvom tromjesečju trudnoće.
  • Vaš trbuh će se nastaviti širiti kako beba raste.

Važno je pratiti svoj rast i razvoj bebe, ali također je važno slijediti sve upute svog liječnika i redovito odlaziti na prenatalne preglede. Ako primijetite bilo kakve neobične simptome ili promjene, odmah se obratite svom liječniku.

Razvoj ploda i tijela trudnice

Tijekom 18. tjedna trudnoće, vaše dijete stalno raste i razvija se, dok se vaše tijelo priprema za dolazak djeteta. Evo nekoliko ključnih događaja koji se odvijaju u ovom razdoblju:

Razvoj ploda

  • Vaše dijete je duljine oko 14 centimetara i težine oko 190 grama.
  • Koža postaje sve gušća i ožiljci se počinju pojavljivati na licu.
  • Uši se postupno kreću prema svojim stalnim pozicijama.
  • Plod sada može osjetiti pokrete i udarce te reagirati na svijetlo i zvuk izvana.
  • Ručice i noge su dovoljno razvijene da dijete može stisnuti šake i saviti prste na nogama.
  • Mozak je u brzom razvoju, posebno područja odgovorna za osjetila i motoričke funkcije.

Razvoj tijela trudnice

  • U ovom razdoblju trudnoće, vaš trbuh se naglo povećava, a može postati primjetno veći.
  • Do sada ste možda već primijetili promjenu u veličini dojki i moguće povećanje grudi.
  • Dojke se pripremaju za dojenje, a bradavice postaju osjetljivije.
  • Možda ćete također primijetiti promjene na koži, kao što su pojava strija ili tamnjenje kože.
  • Hormonalne promjene mogu uzrokovati promjene raspoloženja, umor i neredovite promjene apetita.
  • Vaša maternica se nastavlja širiti kako bi omogućila rastućem djetetu što više prostora.
  • Ponekad se može pojaviti blago bolno rastezanje ligamenata i mišića u donjem dijelu trbuha ili leđima.
You might be interested:  Kako Napisati Molbu Za Posao

Važno je osigurati zdravu prehranu i dovoljno tečnosti kako bi podržali rast i razvoj djeteta. Redovito posjećivanje liječnika je također važno kako bi se pratilo zdravlje vaše trudnoće i provjerile sve potrebne pretrage.

Simptomi i promjene u tijelu

Tijekom 18. tjedna trudnoće, vaše tijelo prolazi kroz brojne promjene kako bi se prilagodilo rastućem djetetu. Ovi simptomi i promjene često su različiti za svaku trudnicu, ali neki od najčešćih uključuju:

1. Promjene na koži

Tijekom trudnoće, vaša koža može postati osjetljivija i sklona aknama. Također možete primijetiti pojavu tamnih mrlja na licu, poznatih kao melasma. Ove promjene kože povezane su s hormonskim promjenama u tijelu.

2. Povećana težina

Tijekom drugog tromjesečja trudnoće, očekuje se povećanje težine. Veći dio tog povećanja odnosi se na rastući fetus, ali dio se također može pripisati povećanju količine krvi, amnionske tekućine i dodatnog tkiva u maternici.

3. Bolovi u leđima

Zbog rasta maternice, mogući su bolovi u donjem dijelu leđa. Ova nelagoda može se smanjiti vježbanjem umjerenih tjelesnih aktivnosti, kao što su hodanje ili plivanje, te pravilnim držanjem tijela.

4. Povećan apetit

Mnoge trudnice primijete povećan apetit tijekom drugog tromjesečja trudnoće. To je normalno, jer tijelo treba dodatne hranjive tvari kako bi podržalo rastući fetus. Važno je osigurati da unos hrane bude uravnotežen i zdrav.

5. Promjene u grudima

Kako se tijelo priprema za dojenje, vaše grudi mogu postati osjetljivije i mogu se povećati u veličini. Možda ćete primijetiti i promjene u bradavicama, kao što su tamnjenje ili povećanje veličine.

6. Promjene na zglobovima i ligamentima

Zbog hormona koji omekšavaju zglobove i ligamente kako bi omogućili prolazak djeteta kroz porođajni kanal, možete osjetiti nelagodu ili bol u zglobovima, posebno u kukovima i zdjelici.

7. Povećan vaginalni iscjedak

Tijekom trudnoće, vaginalni iscjedak može se povećati zbog povećane razine hormona. Važno je obratiti pažnju na promjene boje, mirisa ili konzistencije iscjedka i obavijestiti svog liječnika o bilo kakvim abnormalnostima.

Svaki individualni simptom ili promjena varira od trudnice do trudnice. Ako imate bilo kakve brige ili neobične simptome, uvijek je najbolje konzultirati se sa svojim liječnikom. Oni će moći pružiti najbolje savjete i smjernice tijekom vaše trudnoće.

Njega i prehrana u 18. tjednu trudnoće

Njega u 18. tjednu trudnoće

Tijekom 18. tjedna trudnoće, važno je nastaviti s pravilnom njegom kako biste osigurali zdravlje i dobrobit sebe i vaše bebe. Evo nekih savjeta za njegu u ovom razdoblju:

  • Redovito hidratizirajte tijelo pijenjem dovoljne količine vode svaki dan.
  • Nastavite s redovitom higijenom, uključujući pravilno pranje ruku i čistoću intimnog područja.
  • Koristite prikladne proizvode za njegu kože koji su sigurni za trudnice.
  • Redovito vježbajte kako biste održali snagu i fleksibilnost tijela.
  • Pazite na simptome poput oticanja nogu i ruku te se posavjetujte s liječnikom ako primijetite bilo kakve neobične promjene.

Prehrana u 18. tjednu trudnoće

Pravilna prehrana ključna je za zdrav rast i razvoj bebe tijekom trudnoće. Evo nekoliko savjeta o prehrani u 18. tjednu trudnoće:

  • Jedite uravnotežene obroke koji sadrže razne vrste hrane, uključujući voće, povrće, cjelovite žitarice, proteine ​​i zdrave masti.
  • Pojačajte unos kalorija za otprilike 300-500 kalorija dnevno kako biste podržali rast bebe.
  • Pijte dovoljno tekućine kako biste ostali hidratizirani.
  • Izbjegavajte sirovu ili nedovoljno termički obrađenu hranu koja može predstavljati rizik od bakterijske infekcije.
  • Konzumirajte dovoljno hrane bogate željezom kako biste spriječili anemiju trudnoće.
  • Konzultirajte se s liječnikom ili nutricionistom o dodacima prehrani, poput vitamina ili minerala, koje biste mogli trebati tijekom trudnoće.

Važno je napomenuti da je svaka trudnoća jedinstvena i da su prehrambene potrebe žene Individualne. Potražite savjet od stručnjaka za prehranu kako biste dobili personalizirane smjernice o prehrani u skladu sa svojim potrebama i uvjetima trudnoće.

Koje aktivnosti izbjegavati?

Tijekom 18. tjedna trudnoće važno je izbjegavati određene aktivnosti kako biste osigurali sigurnost i dobrobit vas i vaše bebe. Evo nekoliko aktivnosti koje biste trebali izbjegavati:

Velupe aktivnosti visokog rizika

  • Intenzivno vježbanje ili bavljenje sportom koji može dovesti do pada ili ozljede trbuha, kao što su biciklizam, rukomet ili skijanje.
  • Sudjelovanje u ekstremnim sportovima, kao što su planinarenje, padobranstvo ili ronjenje na velike dubine.
  • Vožnja motocikla ili drugih vozila koja su izložena visokom riziku od nesreća.
You might be interested:  Kako Ubrzati Rad Štitnjače

Izlaganje štetnim tvarima

  • Aktivnosti koje uključuju izlaganje dimu, kemikalijama ili jakim mirisima, kao što su bojenje, nestručno rukovanje s kemikalijama ili konzumiranje alkohola ili duhana.
  • Rad s agresivnim tvarima ili kemikalijama koje mogu biti štetne za trudnicu i fetus.

Prekomjerno naprezanje

  • Dizanje prekomjernih tereta ili izvođenje napornih fizičkih aktivnosti koje mogu dovesti do prekomjernog naprezanja trbuha.
  • Dugotrajno stajanje ili sjedenje bez odmora.

Važno je konzultirati se s liječnikom ili primaljom kako biste dobili točne smjernice o kojim aktivnostima trebate izbjegavati tijekom trudnoće. Svaka trudnoća je jedinstvena i može zahtijevati prilagođavanje prema potrebama i okolnostima trudnice.

Posjet liječniku i pretrage u 18. tjednu trudnoće

Pregled kod liječnika

U 18. tjednu trudnoće važno je nastaviti redovito odlaziti na pregled kod svog ginekologa ili primalje. Oni će pratiti napredak vaše trudnoće i provjeravati vaše zdravlje kako bi osigurali da je sve u redu s vama i vašim djetetom.

Na ovom pregledu, liječnik će vam izmjeriti krvni tlak, provjeriti vašu težinu i obaviti ultrazvuk kako bi provjerio rast i razvoj vašeg djeteta. Također će vas pitati o bilo kakvim simptomima ili promjenama koje ste primijetili tijekom trudnoće.

Pretrage u 18. tjednu trudnoće

Uz pregled kod liječnika, možda će vam biti propisane određene pretrage kako bi se dodatno procijenilo vaše zdravlje i zdravlje vašeg djeteta. Ove pretrage mogu uključivati:

  • Ultrazvuk – Ultrazvuk se obično obavlja kako bi se procijenio rast i razvoj fetusa. Također se može koristiti za procjenu položaja posteljice i provjeru brzine otkucaja srca.
  • Krvna pretraga – Vaš liječnik može vam preporučiti krvnu pretragu kako bi provjerio razinu hormona i vitamina u vašem tijelu.
  • Test tolerancije glukoze – Ovaj test se obavlja kako bi se provjerili vaši razine šećera u krvi i procijenila vam se tolerancija na glukozu.

Pretrage u 18. tjednu trudnoće važne su kako bi se osiguralo da je vaša trudnoća zdrava i kako bi se identificirali bilo kakvi potencijalni problemi koji bi mogli zahtijevati daljnje praćenje ili liječenje.

Prikaz pretraga u 18. tjednu trudnoće
Pretraga Namjena
Ultrazvuk Procjena rasta i razvoja fetusa, položaj posteljice, brzina otkucaja srca
Krvna pretraga Procjena hormonske ravnoteže i razine vitamina u tijelu
Test tolerancije glukoze Provjera razine šećera u krvi i tolerancije na glukozu

Savjeti za prevladavanje nelagode

1. Osigurajte adekvatnu podršku tijelu

U kasnim stadijima trudnoće, vaše tijelo prolazi kroz velike promjene kako bi se prilagodilo rastući bebi. Kako bi smanjili nelagodu koju ove promjene mogu uzrokovati, osigurajte adekvatnu podršku tijelu. Nosite udoban grudnjak koji pruža dovoljno podrške grudima i koristite jastuk za trudnice kako biste stabilizirali kralježnicu i smanjili pritisak na leđa i kukove.

2. Vježbajte umjereno

Fizička aktivnost može pomoći u smanjenju nelagode tijekom trudnoće. Umjereno vježbanje poput šetnje, plivanja ili joge može pomoći u održavanju snage mišića i fleksibilnosti tijela. Prije početka bilo kakvih vježbi, posavjetujte se sa svojim liječnikom.

3. Održavajte ravnotežu između odmora i aktivnosti

Tijekom trudnoće, vašem tijelu treba odmor kako bi se oporavilo od fizičkih i emocionalnih promjena. Održavajte ravnotežu između odmora i fizičkih aktivnosti kako biste smanjili nelagodu i umor. Pokušajte spavati na boku sa jastucima između nogu kako biste otpustili pritisak na leđa i kukove.

4. Prilagodite prehranu

Pravilna prehrana može pomoći u prevladavanju nekih simptoma nelagode tijekom trudnoće. Pokušajte jesti manje i češće obroke kako biste smanjili nadutost i gorušicu. Također je važno konzumirati dovoljno vlakana kako biste spriječili zatvor, te unositi dovoljno tekućine kako biste ostali hidrirani.

5. Koristite toplu ili hladnu kompresu

Topla ili hladna kompresija može pomoći u smanjenju nelagode kod bolnih mišića i zglobova. Možete koristiti toplu kompresu (toplu vodu ili grijani jastučić) za opuštanje mišića ili hladnu kompresu (led ili zamrznuti povrće umotano u ručnik) za smanjenje otoka ili upale.

6. Razgovarajte sa svojim liječnikom

Ako se nelagoda tijekom trudnoće nastavi i postane teška ili utječe na vašu svakodnevnu rutinu, obavezno se obratite svom liječniku. On će moći pružiti stručne savjete i predložiti odgovarajući tretman kako biste prevladali nelagodu i osigurali zdravu trudnoću.

Priprema za porođaj

Kako se približava trenutak porođaja, važno je da se pripremite na fizičkom i emocionalnom nivou. Evo nekoliko koraka koje možete poduzeti kako biste se pripremili za porođaj:

1. Informišite se

1. Informišite se

Jedan od najvažnijih koraka u vašoj pripremi za porođaj je informiranje o samom procesu porođaja. Pročitajte knjige o porođaju, prisustvujte predavanjima ili se pridružite grupama za podršku kako biste saznali više o fizičkim promjenama i tehnikama koje vam mogu pomoći tokom porođaja.

You might be interested:  Kako Se Računa Gustoća Naseljenosti

2. Razgovarajte sa svojim liječnikom

Redovno se konzultirajte sa svojim liječnikom ili babicom i pitajte sve što vas zanima o procesu porođaja. Razgovarajte o svojim očekivanjima, željama i strahovima kako biste osigurali da svi budu na istoj stranici i da se osjećate sigurno.

3. Razvijte plan porođaja

Razmislite o svojim željama i preferencijama vezanim za porođaj. Napravite plan porođaja koji uključuje vaše želje o tome ko će biti prisutan, poziciju za porođaj, želje o ljekovima ili intervencijama, i druge detalje koji će vam pomoći da se osjećate što udobnije tijekom porođaja.

4. Vježbajte

Fizička priprema može vam pomoći da se bolje nosite sa stresom porođaja. Pokušajte redovno vježbati, posebno vježbe koje jačaju mišiće dna karlice i leđa. Također možete istražiti tehnike disanja i opuštanja koje vam mogu pomoći da se opustite i smanjite bol tokom porođaja.

5. Osigurajte podršku

Važno je okružiti se podrškom tokom porođaja. Razgovarajte sa svojim partnerom, obitelji ili prijateljima o vašim potrebama i željama. Razmislite o angažiranju dule (žena koja pruža emocionalnu i informativnu podršku tijekom porođaja) kako bi vas pratio tokom porođaja.

6. Pripremite se za boravak u bolnici

Ako planirate roditi u bolnici, pobrinite se da prije porođaja spakirate torbu sa svim potrebnim stvarima za vas i vašu bebu. Provjerite sa svojom bolnicom koja oprema vam je potrebna i imajte sve spremno kako biste se osjećali udobno tokom svog boravka u bolnici.

7. Slušajte svoje tijelo i održavajte ravnotežu

Tijelo ima prirodne mehanizme za porođaj. Slušajte svoje tijelo i dajte mu ono što mu treba. Pokušajte održavati emocionalnu ravnotežu i baviti se aktivnostima koje vam donose zadovoljstvo kako biste se opustili i smanjili stres.

Priprema za porođaj je važan proces koji vam pomaže da se osjećate pripremljeno i podržano tijekom ove važne faze vašeg života. Slijedite ove korake i uživajte u putovanju prema susretu sa vašom bebom.

Osjećaji i emocije tijekom 18. tjedna trudnoće

Fizičke promjene

Tijekom 18. tjedna trudnoće, vaše tijelo će prolaziti kroz razne fizičke promjene. Možete osjetiti povećanje težine i rast trbuha kako se fetus nastavlja razvijati. Također se može pojačati osjećaj umora i nedostatak energije. Hormonalne promjene mogu utjecati na vašu kožu, kosu i nokte, možda primijetite promjene u njihovom izgledu i teksturi.

Emocionalne promjene

Tijekom trudnoće, hormonalne promjene mogu utjecati na vaše raspoloženje i emocije. U 18. tjednu trudnoće, mnoge žene prijavljuju osjećaj sreće i uzbuđenja dok doznaju više o svom djetetu i razvoju trudnoće. Međutim, isto tako je normalno povremeno osjećati anksioznost ili zabrinutost zbog budućnosti i odgovornosti roditeljstva. Važno je pridavati pažnju svojim emocionalnim potrebama i potražiti podršku kad ju trebate.

Veza s partnerom

Tijekom 18. tjedna trudnoće, mnogi parovi doživljavaju povećanu bliskost i uzbuđenje zbog dolaska bebe. Ovo je vrijeme kada možete zajedno planirati budućnost i dijeliti očekivanja i brige. Važno je održavati otvorenu komunikaciju s partnerom i podijeliti svoje osjećaje i potrebe. Također, ne zaboravite na romantične trenutke i vrijeme koje provodite zajedno kao par prije nego što postanete roditelji.

Praktični savjeti

Tijekom trudnoće, važno je brinuti o sebi i slušati svoje tijelo. Evo nekoliko praktičnih savjeta tijekom 18. tjedna trudnoće:

  • Održavajte zdravu prehranu s puno voća, povrća i proteina.
  • Pronađite načine da se opustite i smanjite stres, kao što su meditacija, joga ili šetnja u prirodi.
  • Nastavite redovito vježbati, ali izbjegavajte pretjerivanje i uvijek se posavjetujte s liječnikom prije početka novog programa vježbanja.
  • Održavajte hidrataciju pijenjem dovoljno vode tijekom dana.
  • Uzimajte prenatalne vitamine i redovito posjećujte svog liječnika radi praćenja razvoja trudnoće.

Pratite svoje osjećaje i emocije tijekom 18. tjedna trudnoće i zapamtite da je svaka trudnoća individualna. Ako imate bilo kakve brige ili pitanja, svakako se posavjetujte s liječnikom.

FAQ:

Koliko je mjeseci trudnoće 18. tjedan?

18. tjedan trudnoće odgovara četvrtom mjesecu trudnoće.

Koje fizičke promjene se događaju u 18. tjednu trudnoće?

U 18. tjednu trudnoće, maternica se nalazi iznad pupka, a vaš trbuh postaje sve veći. Također, možete primijetiti promjene u svojim grudima i koži.

Koje su tipične tegobe u 18. tjednu trudnoće?

Tipične tegobe u 18. tjednu trudnoće mogu uključivati umor, učestalo mokrenje, bolove u leđima i grčeve u nogama.

Kako se pravilno brinuti o sebi u 18. tjednu trudnoće?

U 18. tjednu trudnoće važno je nastaviti s pravilnom prehranom, uzimati dovoljno tekućine i redovito vježbati. Također se preporučuje posjetiti liječnika radi pregleda i provjere stanja trudnoće.