Kako se prijaviti na e-Građani - korak po korak vodič

Kako Se Prijaviti Na E Građani

Kako Se Prijaviti Na E Građani

Dobro došli! Ako živite u Hrvatskoj, sigurno ste već čuli za e-Građani, sustav digitalnih usluga koji vam omogućuje da brzo i jednostavno obavljate razne administrativne poslove online. Prijavljivanje na e-Građani je prvi korak ka korištenju ovog sustava i sve nudi brojne pogodnosti i olakšava vaš svakodnevni život.

U ovom korak po korak vodiču, objasnit ćemo vam kako se prijaviti na e-Građani i otvoriti svoj korisnički račun. Prvo što trebate učiniti je posjetiti službenu web stranicu e-Građani i odabrati opciju za registraciju. Kliknite na “Registriraj se” i slijedite upute za stvaranje korisničkog računa.

Tijekom procesa registracije bit će vam zatraženo da unesete svoje osobne podatke kao što su ime, prezime, OIB, adresa i kontakt podaci. Ovi podaci su potrebni kako bi se osigurala vaša identifikacija i verifikacija prilikom korištenja e-Građani. Važno je da pažljivo unesete sve podatke i provjerite njihovu točnost prije nego što ih potvrdite.

Nakon što unesete sve potrebne podatke, trebat ćete odabrati korisničko ime i lozinku za svoj korisnički račun. Ova korisnička imena i lozinke koristit ćete prilikom svakog budućeg prijavljivanja na e-Građani, stoga je važno odabrati sigurnu lozinku kako biste osigurali svoje podatke. Preporučljivo je koristiti kombinaciju velikih i malih slova, brojeva i posebnih znakova kako bi lozinka bila čvrsta i teško probavljiva.

Napomena: Osigurajte svoj pristup e-Građani tako što ćete pažljivo čuvati svoje korisničko ime i lozinku i ne dijeliti ih s drugima. Vaši osobni podaci i dokumenti bit će pohranjeni na vašem korisničkom računu i vaša je odgovornost da ih zaštitite.

Izrada korisničkog računa

Za izradu korisničkog računa na e-Građani, slijedite sljedeće korake:

  1. Prvi korak: Posjetite službenu web stranicu e-Građani.
  2. Drugi korak: Kliknite na gumb “Registracija” na početnoj stranici.
  3. Treći korak: Popunite obrazac za registraciju sa svojim osobnim podacima, kao što su ime, prezime, datum rođenja, adresa i broj osobne iskaznice.
  4. Četvrti korak: Odaberite korisničko ime i lozinku. Preporučuje se da koristite jaku lozinku koja se sastoji od kombinacije slova, brojeva i posebnih znakova.
  5. Peti korak: Prihvatite uvjete korištenja i kliknite na gumb “Registriraj se”.
  6. Šesti korak: Nakon uspješne registracije, dobit ćete potvrdni email s uputama za aktivaciju korisničkog računa.
  7. Sedmi korak: Slijedite upute iz emaila kako biste aktivirali svoj korisnički račun.
  8. Osmi korak: Nakon aktivacije računa, možete se prijaviti na e-Građani koristeći svoje korisničko ime i lozinku.

Nakon što ste uspješno izradili svoj korisnički račun, imat ćete pristup raznim online uslugama i aplikacijama e-Građani koje pruža vlada Republike Hrvatske.

Preuzimanje i instalacija digitalnog certifikata

Korak 1: Odabir načina preuzimanja certifikata

Da biste preuzeli digitalni certifikat sa e-Građani, morate odlučiti koji način preuzimanja želite koristiti. Možete odabrati između preuzimanja certifikata putem interneta ili osobnim dolaskom u državnu instituciju.

Preporučujemo preuzimanje putem interneta ako imate pristup sigurnom računalu i internet vezi. Međutim, ako niste sigurni u sigurnost svojih podataka ili želite dodatnu podršku za postupak preuzimanja, možda je bolje osobno se obratiti na neki od ureda e-Građani.

You might be interested:  Kako Izračunati Postotak Od Dva Broja

Korak 2: Pristup e-Građani web stranici

Korak 2: Pristup e-Građani web stranici

Nakon što ste odabrali način preuzimanja certifikata, pristupite službenoj web stranici e-Građani slijedeći ovaj link: https://www.egradjani.gov.hr/.

Korak 3: Prijava na svoj korisnički račun

Jednom kada ste na web stranici e-Građani, kliknite na “Prijava” kako biste se prijavili na svoj korisnički račun. Unesite svoje korisničko ime i lozinku.

Ukoliko nemate korisnički račun, možete se registrirati klikom na “Registracija” i slijedeći korake za stvaranje korisničkog računa.

Napomena: Ako zaboravite svoju lozinku, možete je resetirati klikom na “Zaboravili ste lozinku?” i slijedeći daljnje upute.

Korak 4: Preuzimanje certifikata

Nakon što se uspješno prijavite na svoj korisnički račun, kliknite na “Preuzimanje certifikata” u izborniku na vrhu stranice.

Slijedite daljnje upute na zaslonu kako biste preuzeli certifikat na svoje računalo. Obično ćete trebati odabrati svoj digitalni identitet, potvrditi preuzimanje, a zatim odabrati mjesto na računalu gdje želite spremiti certifikat.

Korak 5: Instalacija certifikata

Nakon što preuzmete certifikat na svoje računalo, trebate ga instalirati kako biste ga mogli koristiti. Obično je instalacija jednostavna i slijedit ćete upute za instalaciju koje ćete dobiti uz certifikat.

Za instalaciju certifikata obično je potrebno pokrenuti instalacijski program i slijediti upute za unos osnovnih podataka o korisniku. Nakon uspješne instalacije, vaš digitalni certifikat bit će spreman za upotrebu.

Potrebno je napomenuti da su ovi koraci samo općenita smjernica za preuzimanje i instalaciju digitalnog certifikata s e-Građani. Uvijek slijedite upute koje vam se pruže tijekom postupka kako biste osigurali ispravno izvršavanje koraka i ispravno preuzimanje i instalaciju certifikata.

Prijava na e-Građani

Korak 1: Kreiranje korisničkog računa

Da biste se prijavili na e-Građani, prvo morate kreirati korisnički račun. Posjetite službenu stranicu e-Građani i kliknite na opciju “Registrirajte se”. Popunite obrazac sa svojim osobnim podacima i odaberite sigurnosna pitanja za oporavak računa.

Korak 2: Verifikacija identiteta

Nakon kreiranja korisničkog računa, trebat će vam verifikacija identiteta kako biste potvrdili svoje podatke. To možete učiniti na jedan od sljedećih načina:

  • Elektroničkim identitetom: Ako posjedujete elektronički identitet kao što je e-osobna iskaznica, možete koristiti svoj elektronički identitet za verifikaciju. Slijedite upute i pružite tražene informacije kako biste završili postupak verifikacije.
  • Putem pošte: Ako nemate elektronički identitet, možete tražiti verifikaciju putem pošte. Nakon što zatražite verifikaciju putem pošte, dobit ćete pismo s osobnim identifikacijskim brojem. Unesite taj broj na e-Građani stranici kako biste dovršili postupak verifikacije.

Korak 3: Prijavljivanje na e-Građani

Sada kada ste kreirali korisnički račun i uspješno se verificirali, možete se prijaviti na e-Građani. Otvorite službenu stranicu e-Građani i kliknite na opciju “Prijava”. Upotrijebite svoje korisničko ime i lozinku kako biste se prijavili. Nakon uspješne prijave, dobit ćete pristup svim uslugama i informacijama koje pruža e-Građani.

Važno

Kako biste zadržali sigurnost svog korisničkog računa e-Građani, nemojte dijeliti svoje korisničko ime i lozinku s drugima. Redovito mijenjajte lozinku i pazite da pristupate e-Građani samo putem sigurne veze.

Verifikacija identiteta

Sljedeći korak u procesu prijave na e-Građani je verifikacija identiteta. Ovaj korak

je neophodan kako bi se osigurala autentičnost korisnika i zaštitala privatnost podataka.

Da biste verificirali identitet, trebate posjedovati važeći identifikacijski dokument,

kao što je osobna iskaznica ili putovnica. Uz to, trebate imati važeće korisničko ime

i lozinku za pristup e-Građani sustavu.

Nakon što ste se prijavili na e-Građani sustav, slijedite ove korake za verifikaciju

identiteta:

  1. Pritisnite gumb “Verifikacija identiteta” na glavnom korisničkom sučelju.
  2. Odaberite vrstu identifikacijskog dokumenta koji želite koristiti (npr. osobna iskaznica).
  3. Umetnite identifikacijski dokument u čitač

    Unos osobnih podataka

    Nakon što ste preuzeli i instalirali aplikaciju e-Građani na svoj pametni telefon, slijedi korak unosa osobnih podataka. Ovi podaci će biti korišteni za verifikaciju vašeg identiteta prilikom pristupa e-Građani sustavu.

    Pri prvom pokretanju aplikacije, bit će vam zatraženo da unesete sljedeće podatke:

    • Ime i prezime: Unesite svoje ime i prezime kako je navedeno u vašim službenim dokumentima.
    • OIB: Unesite svoj osobni identifikacijski broj (OIB) koji je dodijeljen svakom građaninu Hrvatske.
    • Datum rođenja: Unesite svoj datum rođenja kako je naveden u službenim dokumentima.
    • Adresa: Unesite svoju trenutnu adresu prebivališta.
    • Kontakt broj: Unesite broj telefona na koji želite primati obavijesti i potvrde.

    Nakon unosa svih potrebnih podataka, provjerite jesu li ispravno navedeni. Ukoliko naiđete na grešku, možete ispraviti podatke prije nego ih potvrdite.

    Važno je osigurati da su uneseni podaci točni i ažurirani kako biste mogli koristiti sve funkcionalnosti e-Građani sustava. Ukoliko se dogode promjene u vašim osobnim podacima, preporučuje se da ih odmah ažurirate u aplikaciji.

    Unos osobnih podataka završava pritiskom na gumb “Potvrdi” na dnu ekrana. Nakon toga, bit ćete preusmjereni na glavni zaslon e-Građani aplikacije i moći ćete pristupiti svim dostupnim uslugama.

    Postavljanje lozinke i sigurnosnih ključeva

    Nakon što ste uspješno kreirali račun na platformi e-Građani, trebali biste postaviti sigurnosne mjere kako biste zaštitili svoje podatke i pristupili svojim elektroničkim uslugama. Ključne sigurnosne mjere uključuju postavljanje lozinke i sigurnosnih ključeva.

    Postavljanje lozinke

    Postavljanje lozinke

    Da biste postavili lozinku za svoj račun na e-Građani, slijedite ove korake:

    1. Prijavite se na platformu e-Građani s svojim korisničkim imenom i privremenom lozinkom koju ste dobili prilikom registracije.
    2. Kliknite na “Postavke računa” ili sličnu opciju koja se odnosi na promjenu lozinke.
    3. Unesite privremenu lozinku u polje označeno kao “Trenutna lozinka”.
    4. Unesite novu lozinku koju želite koristiti u polje označeno kao “Nova lozinka”.
    5. Potvrdite novu lozinku ponovnim unosom u odgovarajuće polje označeno kao “Potvrda nove lozinke”.
    6. Spremite promjene klikom na “Spremi” ili sličnu opciju.

    Nakon što ste uspješno postavili svoju lozinku, možete je koristiti za pristupanje računu na e-Građani.

    Postavljanje sigurnosnih ključeva

    Za dodatnu sigurnost, preporučuje se postavljanje sigurnosnih ključeva na svom računu na e-Građani. Sigurnosni ključevi se koriste za prijavljivanje i potpisivanje dokumenata kako bi se osigurala autentičnost vaših elektroničkih transakcija i dokumenata.

    Evo kako možete postaviti sigurnosne ključeve:

    1. Prijavite se na platformu e-Građani s korisničkim imenom i lozinkom.
    2. Kliknite na “Postavke računa” ili sličnu opciju koja se odnosi na sigurnosne ključeve.
    3. Slijedite upute na zaslonu za postavljanje sigurnosnih ključeva. Ove upute mogu varirati ovisno o vašem odabiru sigurnosnih ključeva.
    4. Spremite promjene i provjerite funkcionalnost sigurnosnih ključeva.

    Nakon što ste uspješno postavili sigurnosne ključeve, možete ih koristiti za autentifikaciju i potpisivanje dokumenata na platformi e-Građani.

    Pristup elektroničkim uslugama

    Zahvaljujući platformi e-Građani, građani Republike Hrvatske mogu pristupiti elektroničkim uslugama državnih institucija na jednostavan način. Evo koraka koji su potrebni da biste dobili pristup ovim uslugama:

    1. Registracija na e-Građani: Prvi korak je registracija na platformi e-Građani. To možete učiniti posjetom najbližem tijelu državne uprave ili putem interneta. Za registraciju je potrebno predočiti osobnu iskaznicu, a nakon registracije ćete dobiti korisnički identifikacijski broj.
    2. Korisnički račun: Nakon registracije, korisnički identifikacijski broj koristit ćete za stvaranje korisničkog računa na platformi e-Građani. Na računu ćete moći pristupiti svim dostupnim uslugama i aplikacijama.
    3. Potvrda identiteta: Kako biste mogli koristiti elektroničke usluge, potrebno je potvrditi svoj identitet. To možete učiniti posjetom najbližeg javnog bilježnika i potvrdom identiteta putem njihove usluge. Nakon potvrde identiteta, moći ćete potpisivati elektroničke dokumente i pristupati drugim uslugama.
    4. Pristup uslugama: Kada ste registrirani korisnik e-Građani platforme i potvrdili ste svoj identitet, možete pristupiti elektroničkim uslugama. Ovo uključuje pristup javnim evidencijama, mogućnost dostave elektroničkih dokumenata, prijavu poreza i druge administrativne usluge.

    Aplikacije i usluge dostupne na platformi e-Građani namijenjene su pojedincima, poduzećima i institucijama. Odabirom željene usluge, bit ćete preusmjereni na odgovarajuću aplikaciju ili internetsku stranicu.

    Važno je napomenuti da je sigurnost ključna pri korištenju elektroničkih usluga. Državne institucije će zahtijevati potvrdu identiteta putem elektroničkog certifikata prilikom pristupa određenim uslugama. Također je važno redovito ažurirati lozinku i čuvati svoje korisničke podatke sigurno.

    Pristup elektroničkim uslugama putem platforme e-Građani značajno olakšava administrativne postupke i štedi vrijeme građanima. Uz pravilnu registraciju, stvaranje korisničkog računa i potvrdu identiteta, građani mogu uživati u prednostima elektroničkih usluga.

    Podrška i rješavanje problema

    Ako imate bilo kakvih problema ili pitanja pri prijavi na e-Građani, možete potražiti podršku i rješavanje problema na nekoliko načina:

    1. Kontaktirajte podršku e-Građani

    Ako imate tehničkih problema ili pitanja u vezi s prijavom na e-Građani, možete kontaktirati njihovu podršku putem telefona ili e-pošte. Podaci za kontakt dostupni su na njihovoj web stranici.

    2. Posjetite lokalni ured za podršku

    Ako želite dobiti osobnu podršku i rješavanje problema, možete posjetiti neki od lokalnih ureda za podršku e-Građani. Tamo će vam stručnjaci biti na raspolaganju da vam pomognu pri prijavi i rješavaju bilo kakve tehničke probleme.

    3. Pregledajte dokumentaciju i upute

    Na web stranici e-Građani možete pronaći dokumentaciju i upute koje detaljno opisuju postupak prijave i rješavanja uobičajenih problema. Pregledavanje ove dokumentacije može vam pomoći da sami riješite manje tehničke probleme bez potrebe za direktnom podrškom.

    4. Posjetite forum ili grupu za podršku

    Postoji nekoliko online foruma i grupa za podršku korisnicima e-Građani gdje možete postavljati pitanja i dijeliti probleme s drugim korisnicima. Putem ovih platformi možete dobiti korisne savjete i rješenja od iskusnijih korisnika.

    5. Provjerite internet konekciju i postavke uređaja

    Prije nego što se obratite podršci e-Građani, uvijek je dobro provjeriti internet konekciju i postavke svog uređaja. Ponekad tehnički problemi mogu proizići iz loše veze ili neispravnih postavki, pa je važno isključiti te mogućnosti prije nego što se dođe do zaključka da je problem s e-Građani samim.

    6. Budite spremni pružiti dodatne informacije

    Kada kontaktirate podršku e-Građani, budite spremni pružiti dodatne informacije o problemu koji imate. To može uključivati ​​opis problema, korake koje ste poduzeli prije pojave problema, vrstu uređaja i preglednika koje koristite, i sve druge relevantne informacije koje bi mogle biti korisne za rješavanje problema.

    7. Budite strpljivi

    Rješavanje tehničkih problema može potrajati neko vrijeme, pa budite strpljivi. Podrška e-Građani radi na rješavanju brojnih zahtjeva i pitanja, pa može biti potrebno malo vremena prije nego što dobijete odgovor ili rješenje na svoj problem. U međuvremenu, možete isprobati i neke od alternativnih rješenja koja su vam dostupna.

    Slijedeći ove smjernice i koristeći dostupne resurse i podršku, trebali biste biti u mogućnosti riješiti većinu problema koje možete imati pri prijavi na e-Građani. Uživajte u svojoj digitalnoj administraciji!

    FAQ:

    Koja je svrha e-Građani platforme?

    e-Građani platforma omogućava građanima pristup različitim digitalnim uslugama i dokumentima koje pruža hrvatska država. Svrha je olakšati komunikaciju i pristupanje uslugama države putem interneta.

    Koje dokumente je potrebno pripremiti za prijavu na e-Građani?

    Za prijavu na e-Građani potrebno je pripremiti važeću osobnu iskaznicu i aktivnu e-mail adresu. Također će biti potrebno proći proces elektroničke identifikacije kako biste dobili pristup platformi.

    Kako se prijaviti na e-Građani platformu?

    Za prijavu na e-Građani platformu potrebno je prvo posjetiti službenu web stranicu e-Građani. Zatim slijedi postupak elektroničke identifikacije, gdje će se od vas tražiti osobna iskaznica i potvrda o elektroničkom identitetu. Nakon uspješne autorizacije, dobit ćete pristup platformi.

    Koje usluge su dostupne putem e-Građani platforme?

    e-Građani platforma pruža pristup različitim uslugama, kao što su podnošenje zahtjeva za osobne dokumente (putovnice, vozačke dozvole), plaćanje računa, podnošenje poreznih prijava i pristupanje zdravstvenim karticama. Ovisno o potrebama korisnika, dostupne su i druge usluge.

    Mogu li se registrirati na e-Građani platformu ako nisam državljanin Hrvatske?

    Da, moguće je registrirati se na e-Građani platformu čak i ako niste državljanin Hrvatske. Međutim, pristup određenim uslugama može biti ograničen za nerezidente.