Kako smanjiti oticanje prstiju na rukama? Savjeti i vježbe

Kako Smanjiti Oticanje Prstiju Na Rukama

Kako Smanjiti Oticanje Prstiju Na Rukama

Oticanje prstiju na rukama može biti frustrirajuće i otežavajuće stanje koje može utjecati na vašu sposobnost obavljanja svakodnevnih zadataka. Srećom, postoje neki savjeti i vježbe koje vam mogu pomoći smanjiti oticanje prstiju i povratiti normalnu funkcionalnost ruku.

Jedan od savjeta za smanjenje oticanja prstiju je redovito vježbanje. Vježbe kao što su fleksija i ekstenzija prstiju mogu pomoći poboljšati protok krvi i smanjiti oticanje. Možete izvoditi ove vježbe jednostavno stiskanjem i otpuštanjem šake, kao i pomicanjem prstiju prema naprijed i natrag. Važno je redovito izvoditi ove vježbe kako bi se postigao najbolji učinak.

Drugi korisni savjet je podizanje ruku iznad razine srca. Kada su prsti otečeni, podizanje ruku iznad razine srca može pomoći smanjiti pritisak i oticanje. Možete postaviti jastuk ispod ruke kada sjedite ili ležite kako biste ih podigli iznad razine srca. Ovaj jednostavan korak može imati veliki utjecaj na smanjenje oticanja i nelagode.

Konačno, možete pokušati koristiti hladne obloge ili umakanje ruku u hladnu vodu kako biste smanjili oticanje. Hladni oblozi mogu pomoći suziti krvne žile i smanjiti oticanje prstiju. Važno je da ne ostavljate hladne obloge na rukama predugo, jer to može dovesti do nepoželjnih nuspojava. Preporučuje se konzultacija s liječnikom prije korištenja bilo kojeg tretmana.

Važno je napomenuti da je oticanje prstiju na rukama simptom koji može ukazivati na različite zdravstvene probleme. Ako primijetite da je oticanje prstiju trajno, praćeno bolom ili drugim simptomima, preporučuje se posjetiti svog liječnika radi dijagnoze i liječenja.

Ukratko, oticanje prstiju na rukama može biti izuzetno neugodno stanje, ali slijedeći neke savjete i vježbe, možete smanjiti oticanje i povratiti normalnu funkcionalnost svojih ruku. Redovito vježbanje, podizanje ruku iznad razine srca i korištenje hladnih obloga mogu biti korisne strategije za smanjenje oticanja. Međutim, važno je zapamtiti da je najbolje konzultirati se s liječnikom prije korištenja bilo kojeg tretmana ili ako primijetite trajno oticanje prstiju praćeno nekim drugim simptomima.

Contents

Savjeti za smanjenje oteklina prstiju na rukama

Oteklina prstiju na rukama može biti neugodna i ograničavajuća. Postoji nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći smanjiti oticanje i olakšati nelagodu.

1. Povišeno držanje ruku

Kada primijetite oticanje prstiju, držite ruke iznad razine srca koliko god je to moguće. Ovo će pomoći u smanjenju protoka tekućine u ruke i smanjivanju oticanja.

2. Dizanje utezi i vježbe s otporom

Jačanje mišića ruku i podlaktica može pomoći u sprječavanju oticanja prstiju. Izvođenje vježbi poput dizanja utega ili korištenja elastičnih traka za otpor može poboljšati cirkulaciju i smanjiti oticanje.

3. Hidratacija

Redovito pijte dovoljno tekućine tijekom dana kako biste održali normalnu razinu hidratacije. Nedovoljna hidratacija može uzrokovati zadržavanje tekućine i oticanje prstiju.

4. Izbjegavajte zadržavanje tekućine

Izbjegavajte dugotrajno sjedenje ili stajanje na jednom mjestu. Kad god je to moguće, ustajte, prošetajte i napravite kratke pauze kako biste potaknuli cirkulaciju i spriječili oticanje prstiju.

5. Hladne obloge

Ako primijetite oticanje prstiju, možete primijeniti hladne obloge kako biste smanjili oticanje. Zamotajte led u tanku krpu i nježno pritisnite na oticanje nekoliko minuta svaki dan.

6. Izbjegavajte prekomjernu toplinu

Povećanje temperature može uzrokovati zadržavanje tekućine i oticanje prstiju. Izbjegavajte izlaganje prstiju toplini, poput vruće vode ili sunčanja na visokim temperaturama.

7. Udobna obuća i prstenje

Pripazite na obuću koja neće sužavati cirkulaciju u nogama i prstima. Isto vrijedi za prstenje – izbjegavajte nošenje prstena koji su preuski i mogu ometati protok krvi u prstima.

You might be interested:  Što Je Zaustavni Put Vozila

Slijedeći ove savjete, možete smanjiti oticanje prstiju na rukama i pomoći u održavanju zdravih i funkcionalnih ruku.

Kako smanjiti oticanje prstiju na prirodan način?

Oticanje prstiju je često neugodan simptom koji može biti uzrokovan raznim faktorima, poput vrućine, prekomjernog fizičkog napora ili zadržavanja tekućine. Srećom, postoje prirodni načini kako smanjiti oticanje prstiju i osjećati se bolje.

1. Pijte dovoljno vode

Dehidracija može uzrokovati zadržavanje tekućine i oticanje prstiju. Stoga je važno piti dovoljno vode tijekom dana kako biste održali hidrataciju i poticali normalne funkcije tijela.

2. Izbjegavajte previše soli

Prekomjerni unos soli može dovesti do zadržavanja tekućine u tijelu, što može uzrokovati oticanje prstiju. Pripazite na unos soli i izbjegavajte pretjeranu konzumaciju slanih namirnica poput prerađene hrane i grickalica.

3. Hladite prste

Uklanjanje topline može pomoći u smanjenju oticanja prstiju. Možete koristiti hladne obloge ili umočiti prste u hladnu vodu kako biste ublažili oticanje i smanjili nelagodu.

4. Podignite prste

S druge strane, povećanje protoka krvi može pomoći u smanjenju oticanja prstiju. Pokušajte podići ruke iznad razine srca kako biste poboljšali cirkulaciju i smanjili oticanje.

5. Vježbe za ruke

Vježbe za ruke mogu pomoći u poboljšanju cirkulacije i smanjenju oticanja prstiju. Možete pokušati s vježbama poput stiskanja loptice za ruke, okretanja ručnim zglobovima ili istezanja prstiju. Redovita vježba može pomoći u jačanju mišića i smanjenju oticanja.

Primjer vježbe za oticanje prstiju:
Vježba Kako izvesti
Stiskanje loptice za ruke Uzmite lopticu za ruke i stisnite je dok držite stisak nekoliko sekundi. Zatim opustite prste i ponovite vježbu nekoliko puta.
Okretanje ručnih zglobova Ispružite ruke ispred sebe i okrećite ručne zglobove u smjeru kazaljke na satu i suprotno od kazaljke na satu. Ponovite vježbu nekoliko puta.
Istezanje prstiju Ispružite ruku ispred sebe i raširite prste što je više moguće. Zatim ih lagano savijte i ponovite vježbu nekoliko puta.

Za najbolje rezultate, redovito vježbajte i kombinirajte vježbe za ruke s drugim metodama za smanjenje oticanja prstiju. Ako oticanje ne nestane ili se pogoršava, preporučljivo je potražiti savjet stručnjaka.

Napomena: Ove savjete treba primjenjivati samo ako niste alergični na određene sastojke ili imate druge zdravstvene probleme koji mogu utjecati na oticanje prstiju. Uvijek je najbolje konzultirati se s liječnikom ili stručnjakom prije nego što započnete bilo kakav novi režim ili vježbe.

Preporučene vježbe za smanjenje oticanja prstiju

Oticanje prstiju na rukama može biti uzrokovano raznim faktorima, kao što su loša cirkulacija, dugotrajno sjedenje ili stajanje, prekomjerna upotreba ruku ili ozljede. Redovito vježbanje prstiju može pomoći u smanjenju oticanja i poboljšanju cirkulacije. U nastavku su prikazane neke preporučene vježbe koje možete prakticirati kako biste smanjili oticanje prstiju.

1. Vježbe širenja i stiskanja prstiju

Ova vježba pomaže poboljšati cirkulaciju i smanjiti oticanje prstiju. Sjednite udobno i ispružite ruke ispred sebe. Zatim širite prste što je više moguće i držite ih tako nekoliko sekundi. Zatim stisnite prste u čvrste šake i držite također nekoliko sekundi. Ponovite ovu vježbu nekoliko puta.

2. Vježba podizanja prstiju

Ova vježba pomaže poboljšati snagu prstiju i smanjiti oticanje. Sjednite za stol i stavite ruke na njegovu površinu, sa dlanovima okrenutim prema dolje. Jedan po jedan prst podignite s površine stola, držite nekoliko sekundi i spustite. Ponovite vježbu sva četiri prsta na jednoj ruci, zatim prebacite na drugu ruku. Ponovite nekoliko puta.

3. Vježba okretanja prstiju

Ova vježba pomaže poboljšati pokretljivost zglobova i smanjiti oticanje. Sjednite sa ispruženim rukama ispred sebe i dlanovima okrenutim prema gore. Jedan po jedan prst okrenite u krug, prvo u jednom smjeru, a zatim u suprotnom smjeru. Ponovite vježbu sva četiri prsta na jednoj ruci, zatim prebacite na drugu ruku. Ponovite nekoliko puta.

4. Vježba savijanja prstiju

Ova vježba pomaže poboljšati fleksibilnost zglobova i smanjiti oticanje. Sjednite sa ispruženim rukama ispred sebe i dlanovima okrenutim prema gore. Savijajte prste prema dlanu dok ne osjetite blagu napetost. Držite tu poziciju nekoliko sekundi, a zatim polako ispružite prste. Ponovite vježbu nekoliko puta.

5. Vježba stiskanja gume ili loptice

Ova vježba pomaže poboljšati snagu i protok krvi u prstima. Držite gumu ili mekanu lopticu u šaci i čvrsto je stisnite nekoliko sekundi. Zatim opustite šaku i ponovno stisnite gumu ili lopticu. Ponovite vježbu nekoliko puta na svakoj ruci.

Primjer vježbi za smanjenje oticanja prstiju:
Vježba Opis
Vježbe širenja i stiskanja prstiju Prijeđite između širenja i stiskanja prstiju nekoliko puta.
Vježba podizanja prstiju Podižite prste s površine stola jedan po jedan.
Vježba okretanja prstiju Okrećite prste u krug u oba smjera.
Vježba savijanja prstiju Savijajte prste prema dlanu i ispružite ih nekoliko puta.
Vježba stiskanja gume ili loptice Čvrsto stiskajte gumu ili lopticu nekoliko sekundi.

Pravilna ishrana kao važan faktor za smanjenje oticanja prstiju

Pored vježbi i drugih metoda, pravilna ishrana može odigrati ključnu ulogu u smanjenju oticanja prstiju. Ovdje su neki važni faktori ishrane koji mogu pomoći u smanjenju oticanja.

1. Hidratacija

Dovoljan unos vode je neophodan za održavanje ravnoteže tečnosti u tijelu. Nedovoljna hidratacija može dovesti do zadržavanja tečnosti, što može uzrokovati oticanje ruku i prstiju. Preporučuje se da se pije najmanje 8 čaša vode dnevno.

You might be interested:  Čaj Od Šipka Zašto Je Dobar

2. Smanjenje unosa soli

Visok unos soli može doprinijeti zadržavanju tečnosti u tijelu, što može uzrokovati oticanje. Preporučuje se smanjenje unosa soli i izbjegavanje prerađene hrane koja često ima visok sadržaj soli. Umjesto soli, možete začiniti hranu biljnim začinima i začinskim biljem.

3. Povećanje unosa hrane bogate kalijem

Kalij je mineral koji pomaže u održavanju ravnoteže tečnosti u tijelu. Dobra hrana koja je bogata kalijem uključuje banane, avokado, krumpir, spanać, lubenicu i rajčice. Ove namirnice mogu pomoći u smanjenju oticanja prstiju tako što će održavati ravnotežu elektrolita u tijelu.

4. Dijeta bogata antioksidansima

Antioksidansi su hranljive tvari koje mogu pomoći u smanjenju upale u tijelu. Dijeta bogata antioksidansima može pomoći u smanjenju oticanja i poboljšanju cirkulacije. Voće poput bobica, agruma i šumskog voća sadrže visok nivo antioksidansa. Također, povrće poput kelja, brokule i paprike također su dobri izvori.

5. Hrana bogata omega-3 masnim kiselinama

Omega-3 masne kiseline su esencijalne masti koje mogu smanjiti upalu u tijelu. Hrana bogata omega-3 masnim kiselinama uključuje losos, skušu, orase, lanene sjemenke i maslinovo ulje. Ove namirnice mogu pomoći u smanjenju oticanja prstiju i poboljšanju općeg zdravlja.

Uzimanje pravilne ishrane može biti ključno za smanjenje oticanja prstiju. Pokušajte uključiti ove savjete u svoju svakodnevnu prehranu kako biste poboljšali cirkulaciju, smanjili oticanje i osjećali se bolje.

Korištenje hladnih obloga za smanjenje oticanja prstiju

Oticanje prstiju na rukama često može biti uzrokovano zadržavanjem tekućine u tkivima. Korištenje hladnih obloga jedna je od metoda koja može pomoći u smanjenju oticanja i olakšavanju nelagode.

Evo nekoliko savjeta kako pravilno koristiti hladne obloge za smanjenje oticanja prstiju:

1. Ledene kocke

Uzmite nekoliko kocki leda i stavite ih u čistu kuhinjsku krpu ili plastičnu vrećicu. Lagano masirajte oticane prste s hladnim oblogom nekoliko minuta. Hladnoća će pomoći u sužavanju krvnih žila i smanjenju otoka.

2. Hladna voda

Ispunite umivaonik ili posudu hladnom vodom. Stavite ruke u posudu i držite ih tamo oko 10 minuta. Ovo će također pomoći smanjiti otok i pružiti osvježavajući osjećaj.

3. Hladne obloge od povrća

Jedan od prirodnih načina za smanjenje oticanja prstiju je korištenje hladnih obloga od povrća poput krastavaca ili krumpira. Izrežite krastavce ili krumpire na tanke kolutove i stavite ih na oticane prste. Ostavite ih tamo nekoliko minuta. Hladnoća povrća će pomoći smanjiti otok i umanjiti nelagodu.

Koristite ove tehnike hladnih obloga nekoliko puta dnevno, po potrebi. Važno je napomenuti da ako oticanje prstiju traje dulje vrijeme ili uzrokuje jaku bol, trebate se posavjetovati s liječnikom kako biste isključili ozbiljniji zdravstveni problem.

Vodom protiv oticanja prstiju na rukama

Voda je jedan od najjednostavnijih i najefikasnijih načina za smanjenje oticanja prstiju na rukama. Održavanje hidriranosti organizma je ključno za prevenciju i smanjenje oticanja. Ovdje su neki korisni savjeti i vježbe koje možete primijeniti uz upotrebu vode.

1. Pijte dovoljno vode

Jedan od glavnih uzroka oticanja prstiju je dehidracija. Nedostatak tečnosti može dovesti do zadržavanja tečnosti u tijelu. Pijanje dovoljno vode tokom dana pomaže u održavanju hidriranosti organizma i smanjenju oticanja. Preporučena količina vode koju treba konzumirati varira, ali općenito se preporučuje 8 čaša (oko 2 litre) vode dnevno.

2. Isprobajte hladne obloge

Hladne obloge mogu biti korisne za smanjenje oticanja prstiju. Možete natopiti ručnik u hladnoj vodi, ocijediti višak vode i staviti ga na oticajne prste na nekoliko minuta. Hladna voda pomaže sužavanju krvnih sudova i smanjuje oticanje.

3. Ispiranje prstiju hladnom vodom

Ako primijetite oticanje prstiju tokom dana, možete isprati ruke hladnom vodom kako biste smanjili oticanje. Hladna voda pomaže sužavanju krvnih sudova i smanjuje zadržavanje tečnosti u tkivima.

4. Hidromasaža prstiju

Hidromasaža prstiju je jednostavna vježba koja može pomoći u smanjenju oticanja. U lavor sa toplom vodom dodajte malo morske soli i promiješajte. Zatim stavite ruke u lavor i masirajte prste laganim kružnim pokretima. Ova masaža pomaže poboljšanju cirkulacije i smanjenju oticanja.

5. Potapanje prstiju u vodu sa sodom bikarbonom

5. Potapanje prstiju u vodu sa sodom bikarbonom

Jedan od domaćih lijekova za smanjenje oticanja prstiju je potapanje prstiju u vodu sa sodom bikarbonom. Dodajte malo sode bikarbone u toplu vodu i potopite prste na nekoliko minuta. Soda bikarbona pomaže u smanjenju oticanja i ublažavanju iritacija kože.

6. Uravnotežena ishrana

Uravnotežena ishrana bogata je hranjivim tvarima koje pomažu u održavanju optimalnog zdravlja. Konzumacija namirnica bogatih vitaminom C, kalijumom i omega-3 masnim kiselinama može pomoći u smanjenju oticanja prstiju. Ove hranjive tvari se mogu naći u citrusnim plodovima, bananama, avokadu, masnoj ribi i orašastim plodovima.

Namirnice bogate vitaminom C
Namirnica Količina vitamina C (mg)
Jagode 58.8
Narandža 53.2
Kivi 92.7
Paprika 80.4

Uzimanje dovoljno tečnosti, primjena jednostavnih vježbi i sprovođenje ovih savjeta mogu pomoći u borbi protiv oticanja prstiju na rukama. Ako simptomi oticanja prstiju potraju ili postanu intenzivniji, trebali biste se obratiti svom ljekaru radi dalje procjene i savjeta.

Kako masaža može pomoći u smanjenju oticanja prstiju?

Masaža može biti korisna tehnika koja može pomoći u smanjenju oticanja prstiju. Masaža ima mnoge prednosti za poboljšanje cirkulacije, smanjenje upale i poticanje drenaže tekućine iz tkiva.

Poboljšanje cirkulacije

Masaža prstiju može poboljšati cirkulaciju krvi u području, što može pomoći u smanjenju oticanja. Masaža potiče protok krvi, pomaže u otvaranju krvnih žila i osigurava da kisik i hranjive tvari dopiru do tkiva u prstima.

You might be interested:  Kada Pocinje Svjetsko Prvenstvo 2022

Smanjenje upale

Masaža može smanjiti upalu koja može uzrokovati oticanje prstiju. Masaža može povećati protok limfe, tekućine koja pomaže u uklanjanju otpadnih tvari i toksina iz tijela. Poboljšanje protoka limfe može pomoći u smanjenju oticanja i upale u prstima.

Poticanje drenaže

Masaža može potaknuti drenažu tekućine iz tkiva, što može pomoći u smanjenju oticanja. Laganim pritiskom i masažnim pokretima prema vrhu prstiju, možete potaknuti tijelo da izbaci višak tekućine iz prstiju i smanji oticanje.

Prilikom masaže prstiju kako biste smanjili oticanje, možete koristiti hidratantnu kremu ili ulje kako biste olakšali pokrete. Također možete koristiti hladne obloge za smanjenje oticanja prije ili poslije masaže.

Važno je zapamtiti da je masaža samo jedna tehnika koja može pomoći u smanjenju oticanja prstiju. Ako imate uporni ili intenzivni otok koji nije povezan s ozljedama sudite se sa stručnjakom ili liječnikom kako biste dobili ispravnu dijagnozu i tretman.

Kongestija kao uzrok oticanja prstiju na rukama

Kongestija se odnosi na stanje u kojem dolazi do nakupljanja tekućine u tijelu, uključujući i ruke. Ova nakupina tekućine može uzrokovati oticanje prstiju na rukama.

Postoji nekoliko razloga koji mogu dovesti do kongestije i oticanja prstiju na rukama:

  • Problemi sa cirkulacijom: Loša cirkulacija krvi može uzrokovati nakupljanje tekućine u tkivima ruku, što dovodi do oticanja prstiju.
  • Problemi sa limfnim sustavom: Limfni sustav pomaže u uklanjanju viška tekućine iz tijela. Ako limfni sustav ne funkcionira ispravno, dolazi do zadržavanja tekućine u rukama, što može uzrokovati oticanje prstiju.
  • Upalne bolesti: Upalne bolesti kao što su artritis ili ostali reumatološki poremećaji također mogu uzrokovati oticanje prstiju.
  • Loša prehrana: Nedostatak hranjivih tvari, kao što su vitamini i minerali, može utjecati na cirkulaciju i limfni sustav, što može dovesti do oticanja prstiju.

Ako primijetite oticanje prstiju na rukama koje traje dulje vrijeme ili je praćeno drugim simptomima kao što su bol ili smanjena funkcionalnost, važno je konzultirati se s liječnikom. On će moći postaviti točnu dijagnozu i preporučiti odgovarajući tretman kako bi se smanjilo oticanje i poboljšao opći zdravstveni status.

Kada posjetiti ljekara zbog oticanja prstiju?

Oticanje prstiju može biti uzrokovano raznim faktorima, ali u nekim slučajevima može biti znak ozbiljnijeg medicinskog problema. Ukoliko primijetite oticanje prstiju koje se javlja često, traje duže vrijeme ili je popraćeno drugim simptomima, trebali biste se obratiti ljekaru radi dalje dijagnoze i liječenja.

Kada trebate posjetiti ljekara?

  • Ako oticanje prstiju traje duže od nekoliko sati ili se ponavljajući uzastopno. Ovo može ukazivati na problem sa cirkulacijom ili limfnim sistemom.

  • Ako primijetite crvenilo, toplinu ili bol u području oticanja prstiju. Ovo može biti znak infekcije, upale ili drugog medicinskog problema.

  • Ako oticanje prstiju utječe na vašu sposobnost korištenja ruku ili izvođenja svakodnevnih aktivnosti. Ovo može biti znak ozbiljnog problema koji zahtijeva medicinsku intervenciju.

  • Ako primijetite druge simptome poput slabosti, trnjenja, gubitka osjeta ili promjena u boji kože. Ovi simptomi mogu ukazivati na ozbiljnije stanje koje zahtijeva hitnu pažnju ljekara.

Važno je imati na umu da su ovi samo općeniti smjernice i da je svaki pojedinačni slučaj različit. Ukoliko ste zabrinuti zbog oticanja prstiju, najbolje je posjetiti ljekara kako bi se postavila tačna dijagnoza i odredilo adekvatno liječenje.

FAQ:

Koje su moguće uzroci oticanja prstiju na rukama?

Postoji nekoliko mogućih uzroka oticanja prstiju na rukama, uključujući lošu cirkulaciju, upalu zglobova, alergijske reakcije, traumu ili ozljedu i prekomjernu upotrebu ruku.

Koji su savjeti za smanjenje oticanja prstiju na rukama?

Da biste smanjili oticanje prstiju na rukama, možete pokušati slijediti nekoliko savjeta: podignite ruke iznad razine srca, izbjegavajte vrućinu i zadržavanje na suncu, izbjegavajte prekomjerno korištenje ruku, nosite labavu odjeću i nakit, koristite hladne obloge i izvodite vježbe za jačanje ruku i zglobova.

Koje vježbe mogu pomoći u smanjenju oticanja prstiju na rukama?

Postoje neke vježbe za jačanje ruku i zglobova koje mogu pomoći u smanjenju oticanja prstiju na rukama. To uključuje pravljenje pesnice i širenje prstiju, savijanje i ispravljanje prstiju, vježbe šake za stiskanje i otpuštanje, kao i vježbe za pomicanje zglobova ruku i prstiju.

Kako hladne obloge mogu pomoći u smanjenju oticanja prstiju na rukama?

Hladne obloge mogu pomoći u smanjenju oticanja prstiju na rukama tako što će suziti krvne žile i smanjiti protok krvi. To može smanjiti oticanje i upalu u prstima. Možete koristiti hladnu vodu, ledene obloge ili zamotajte led u ručnik i držite na oticanju prstiju nekoliko minuta.

Kada trebam potražiti medicinsku pomoć za oticanje prstiju na rukama?

Ako oticanje prstiju na rukama traje dulje vrijeme, prati ga jaka bol, promjene boje kože ili ako se oticanje ponavlja često, preporučljivo je potražiti medicinsku pomoć. To može biti znak ozbiljnijeg zdravstvenog problema poput artritisa, infekcije ili traume.

Kako da smanjim oticanje prstiju na rukama?

Postoji nekoliko načina da smanjite oticanje prstiju na rukama. Prvo, pokušajte podizati ruke iznad srca kako biste poboljšali cirkulaciju i smanjili oticanje. Također, izbjegavajte dugotrajno sjedenje ili stajanje, redovito se krećite i vježbajte. Koristite hladne obloge ili ledene kocke kako biste smanjili oticanje i poboljšali protok krvi. Ako su prsti i dalje otečeni, posavjetujte se s liječnikom kako biste utvrdili uzrok i dobili odgovarajući tretman.